Відкриваємо магазин. Як виділитись з-поміж конкурентів?

Portrait of a smiling satisfied girl holding open door sign

У сучасних реаліях магазин – це одне з найбільш відвідуваних місць. Незалежно від віку, статі та мети (придбати продукти, одяг, декор, побутову техніку, меблі тощо), люди здійснюють покупки щодня. Зважаючи на попит, популярність та відвідування, у кожної людини хоча б раз виникала думка про відкриття власного магазину. Бути власником приватного бізнесу – це класно і прибутково, особливо при умові, що Ви виділятиметесь з-поміж інших.
Організація будь-якого бізнесу є затратною, тому, перш ніж відкрити свій магазин, потрібно визначитися із продукцією, концепцією закладу та продумати все до деталей, аби справа була вдалою. А щоби інтерес до Вашого магазину зростав, потрібно дотримуватися кількох порад.

Роль кваліфікованого персоналу в роботі магазину.

Обслуговування магазину відіграє важливе значення у створенні атмосфери та першого враження для покупця. Без персоналу не обходиться більшість супермаркетів, в інших крамницях ці робітники виконують роль помічників у здійсненні покупки (виборі одягу, техніки, книг тощо). Але часом буває так, що саме обслуговуючий персонал відбиває у клієнта бажання повернутись у цей магазин. Чому так ?

Нерідко причиною такої неприємної ситуації є нав’язлива поведінка працівника. Досить часто можна стати як свідком, так і учасником ситуації, коли ще з порога Вас намагаються переконати придбати річ, яка Вам насправді непотрібна. Знайома ситуація, чи не так? Отож, щоб при згадці про Ваш магазин у клієнтів не виникали негативні спогади через поганий сервіс, Вам варто навчити працівників комунікації із покупцями. Потрібно напрацювати скрипт – шаблон розмови із клієнтом, використовуючи який робітник ні в якому разі не нав’язуватиме продукцію, а лиш буде допомагати при потребі.

Наступним не менш важливим елементом, що створює успіх бізнесу, є зовнішній вигляд персоналу. Досить авторитетним є заклад, який має свою особливу уніформу. На ній може бути зображена як емблема, так і назва, чи щось інше, що повністю характеризує лише Ваш магазин. Наприклад, персонал більшості мас-маркету (Bershka, Zara, Stradivarius тощо), обов’язково повинен бути одягненим у однотонну футболку з невеликим надписом назви магазину. Та хіба так цікаво? Чим оригінальніше – тим краще! Зробіть уніформу персоналу родзинкою Вашої крамниці, і Вас по ній впізнаватимуть.

Реалізація затребуваної продукції та вдале розташування бізнесу.

Магазини заполонили всі вулиці, цокольні приміщення та перші поверхи житлових будинків, ринкові павільйони та великі торгові центри. Продавати можна що завгодно, але як знати яка продукція принесе дохід і виокремить Ваш бізнес з-поміж інших?
При виборі товару варто відштовхуватися від можливого місця розташування приміщення. Або навпаки – маючи приміщення обирати продукцію. Візьмімо для прикладу відкриття продуктової крамниці чи магазину побутової хімії у житловому районі. Чи доречно це? Так, оскільки ці товари є завжди актуальними та затребуваними.

Якщо Ви плануєте відкрити магазин у житловому кварталі, то, перш за все, потрібно оцінити рівень та статус населення тієї території: матеріальний стан, соціально-класову структуру, що впливає як на цінову категорію продукції, так і на попит, затребуваність товару, і обов’язково варто проаналізувати політику інших магазинів чи супермаркетів, які знаходяться поруч (про це детальніше у пункті №5).
Наприклад: чи буде прибутковою робота магазину, заповненого товарами популярних світових брендів, на кшталт Dolce&Gabbana, Gucci, Chanel тощо, у житловому кварталі, не зважаючи на матеріальний статус жителів? Не так, як хотілось би, оскільки не всім бажаючим буде зручним розташування. Саме тому власники подібних франшиз надають перевагу розміщенню в центрі міста для того, щоб залучити більшу кількість охочих придбати запропоновану продукцію.

Коли вже визначились із обслуговуванням, продукцією та розташуванням магазину, то наступним, не менш важливим пунктом для гарантії універсальності Вашого бізнесу, є дотримання порад щодо декору приміщення.

Оригінальний інтер’єр та якісні меблі – запорука успіху Вашого магазину.

На що насамперед звертає свою увагу кожен клієнт? Звісно ж на зовнішній вигляд! Це найважливіша складова і гарантія успіху Вашого бізнесу. Якщо Ви хочете зробити свій магазин таким, в який людям хотілось би повертатись не лише через широкий асортимент якісних товарів чи помірну цінову політику, а й приємну атмосферу, то прислухайтеся до цієї поради.
Уявіть продуктовий магазин, інтер’єр якого наповнений приємними кольорами та їхнім поєднанням, а стелажі та вітрини зроблені з якісного матеріалу, який і прослужить Вам довгі роки, і не псуватиме загальний вигляд приміщення.
А як щодо взуттєвого магазину, який оснащений найм’якішими кріслами, пуфами та диванами, приміряючи взуття на яких, навіть не хочеться вставати? Візьмімо до прикладу львівський магазин косметики Apothecary Skin Desserts. Його інтер’єр так і манить кожну дівчину до себе як не придбати щось, то хоча б зробити фото біля фасаду будинку, оскільки він завжди прикрашений квітами, а приємна музика та чарівний запах допомагають створити атмосферу дівчачого раю.

Додайте крамниці креативу.

Продовжуємо розмову про інтер’єр та меблі, беручи до уваги новизну проєкту. Відкрити магазин, який би запам’ятався з першого відвідування, – завдання не з простих, проте цілком реальних, якщо знати що справді може справити враження на споживача. Передусім клієнта манить свіжість, новий погляд, неординарність, вихід з-під заїждженого планування приміщення, та перехід до чогось нового, навіть шокуючого.

Цю пораду можна легко доповнити прикладом відомої української торговельної мережі продовольчих супермаркетів «Сільпо». Вона створює різноманітні інтер’єри своїх приміщень, таким чином рекламуючи їх та заохочуючи клієнта здійснити покупки.

Візьмімо до прикладу магазин «Сільпо» у м. Київ на вул. Січових Стрільців, 37/41, інтер’єр якого виконаний у стилі «Хіп-хоп» та присвячений середовищу вуличних субкультур. Під стелею висить величезний бумбокс, серед фарбованих шин катаються скейтери, приміщення заповнене посвятами легендам R’n’B та хіп-хопу.

Чи супермаркет у м. Івано-Франківськ, вул. Гетьмана Мазепи, 168а, створений за мотивами екстриму в Карпатах. Його інтер’єр наповнений різноманітними гірськими елементами: скелелазами, дельтапланами і лижною маскою, грибною поляною і величезним кошиком лохини.

Або ж стиль «Venice Beach» – драйвовий пляж у м. Львів на вул. Володимира Великого, 26а. Тут і пiрс розваг з американськими гірками, і венеціанські канали, і дошки для серфінгу, і навіть пальми, пісок та океанські хвилі. А на муралах – зображення з легендарних серіалів та гри з «Міста янголів».

Всі ці магазини й інші їм подібні є успішними, мають попит та відповідні доходи, про них пишуть статті не лише рекламні агенції, а й блогери, їхні інтер’єр та екстер’єр, що наповнені різноманітними декораціями та відповідними меблевими установками, красуються на фотографіях тих самих блогерів чи пересічних людей. Чому? Бо це все створює нове та унікальне явище, яке так вабить сучасного клієнта. Тому при відкритті магазину пам’ятайте, що саме інтер’єр та меблі створюють перше враження клієнта і формують його бажання здійснювати чи не здійснювати тут покупки. Задоволені клієнти – найкраща реклама! Не нехтуйте цією важливою складовою успішного бізнесу. Зробіть Ваш магазин особливим за допомогою меблів та інтер’єру, адже існує більше тисячі магазинів, а унікальних – одиниці.

Підсумуємо.

Ваш бізнес має шанс стати надприбутковим лише тоді, коли у ньому буде щось особливе, що відрізнятиме його від інших. І тому, щоб знайти цю «родзинку», Вам варто насамперед проаналізувати конкурентів: роботу персоналу, розташування, продукцію, цінову політику, інтер’єр та меблі, тобто все до дрібнички.

Якщо це можливо, то опитайте потенційних клієнтів щодо того, які у них є потреби та побажання, який магазин вони хочуть бачити у своєму районі, чи чого, на їхню думку, не вистачає вже наявним. Визначивши це все, наступний крок – діяти!

Узявши до уваги всі поради Ви зможете відкрити особливий магазин, який обов’язково виділятиметься з-поміж інших своєю неординарністю. Сучасний клієнт – вибагливий, він завжди чекає на щось незвичайне, а коли отримує – стає його справжнім поціновувачем.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *